Heierstadboka Endelig er boka her! Heierstadstuas historie – arkeologi og bygningsanalyse er utgitt av Kulturarv, Vestfold fylkeskommune.  Boka på 238 sider har blitt ei veldig flott bok med mye informasjon. De første 40 sidene er en populærvitenskapelig framstilling, de øvrige sidene er fylt av vitenskapelige rapporter.          – Som følge av dette prosjektet vet vi nå ganske mye om livet på en vanlig gård i Hof fra 1600-tallet og fram til 1900-tallet, sier prosjektkoordinator Anitra Fossum. Historielaget har fått halve opplaget i gave, noe vi selvfølgelig er veldig glade for. Boka er til salgs for kr 250.

Boka er å få kjøpt hos Historielagets leder, på Herredshuset og etter hvert på Eidsfoss turistkontor.

Les mer om Heierstadstua

Anny Vesterhagen er født og oppvokst på Heierstad gård.  Foto: Per A. Bergan
Anny Vesterhagen er født og oppvokst på Heierstad gård.
Foto: Per A. Bergan